Aguanto el cop



AGUANTO EL COP ( Text: Pere Quart - del poema " Cançó folk del nou pobre"- Música: Josep Vergés)

Regracio al meu destí
i a la meva poca traça
perquè un dia, a mig camí,
em deixaven sense un bri.

A pesar de tantes noses
em veig força independent
i més lliure que el torrent
que té marges i rescloses.

Pas a pas, i no de bou,
cada mes em gasto el sou;
em ve just, però en tinc prou.
No estalvio ni faig deutes
(tret que em sagnin terapeutes)
Així em sento més a prop
dels petits que el gran menysprea
i com ells aguanto el cop.

Ara sento pietat
dels companys que han fet fortuna
en diner i potestat,
presoners de llur estat.

I no estic pas poc content
del treball obligatori
que m’obliga un deure urgent
com a tanta i tanta gent.

Pas a pas, i no de bou...

Però el cas és transparent:
ja no sóc terratinent,
ja no puc fer testament,
hissa, hissa, hissa, hissa!
Net de cor i de calaix,
tiro dret, no de biaix(bis).

Pas a pas i no de bou...
I com ells aguanto el cop,
aguanto el cop.
Aguanto el cop mp3